Haber

İçişleri Bakanlığı’ndan 81 ile “Afet Mağdurları” genelgesi

İçişleri Bakanlığı AFAD Başkanlığı, 81 il valisine ‘Afet Mağdurlarının İade İşlemleri ve Yol Gider Ödemeleri’ konulu genelge gönderdi. Afetten etkilenen vatandaşların dönüş ve yol giderlerinin karşılanmaya devam edileceği belirtildi.

İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum İdaresi (AFAD) Başkanlığı, mağdurlarla ilgili valiliklere genelge gönderdi.

Genelgede, valilik/kaymakamlık bünyesinde daha önce kurulan birimlerin, vatandaşların dönüş ve yol masraflarının iş ve süreçlerini yürütmek üzere görevlerine devam edecekleri belirtildi.

Birimler, ihtiyaç halinde teknik ekipman ve işçi anlamında altlık sağlayacak, belirlenen tahliye bilgileri ve başvuru noktalarının adres ve bağlantı bilgileri valilik/kaymakamlığın internet ve sosyal medya hesapları üzerinden paylaşılacak.

Bilet fiyatı karşılanacak

Genelgeye göre ‘Yol Harcama Belgesi’ talep eden depremzedeler “https://tahliye.afad.gov.tr” adresinden sisteme giriş yapabilecek.

Tahliye ve iade için başvuru noktalarına başvuran afetzedelerin bilet fiyatları da karşılanacak. Bilet bedelleri, kendi imkânlarıyla bilet alan afetzedelerin talebi üzerine ödenecek, ödemeler ise depremzedelerin TC kimlik numaraları üzerinden yapılacak.

Çıkış illerindeki tahliye bilgi ve başvuru noktalarına başvuramadan afet bölgesindeki merkezlere ulaşan afetzedelere de gerekli kolaylıklar sağlanacak ve talepleri halinde yol masrafları karşılanacak.

7/24 çalışma geçmişi ile oluşturulan tahliye ve uygulama merkezlerine başvuran vatandaşlar için gerekli olan her türlü imkan ve kolaylıklar, ulaşım noktasında uygun araçlarla daha önce olduğu gibi kesintisiz olarak gerçekleştirilecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu