Ekonomi

GE Havacılık gelecek yıl tedarik zincirinde sorunlar bekliyor

EVENDALE, Ohio – Havacılık motoru pazarının liderlerinden GE Havacılık, küresel tedarik zincirlerinin önümüzdeki yıl da zorluklarla karşılaşmaya devam edeceğini öngörüyor. GE Havacılık’ın ticari motorlar ve hizmetlerden sorumlu başkanı Russel Stokes, şirketin Boeing’in bu yılki üretim oranlarıyla uyumlu olmasına rağmen, önümüzdeki yıllarda üretimde artışa hazırlanmak için tedarikçilerle aktif olarak çalıştığını kabul etti.

Stokes, “Zaman içinde işlerin daha iyiye gideceğinden eminim” diyerek nihai iyileşme için iyimserliğini dile getirdi. Bununla birlikte, “bu yıl ve muhtemelen gelecek yıl için hala zorlu bir ortam olduğunu” da belirtti.

Fransız Safran ile CFM ortak girişimi aracılığıyla Boeing ve Airbus’ın dar gövdeli jetleri için motor üreten şirket, bu yıl LEAP jet motorlarının üretiminde bir yavaşlama ile karşı karşıya. Üretimdeki bu düşüş, Ocak ayında Alaska Havayolları’na ait bir jet uçağının karıştığı bir kazanın ardından başlayan artan düzenleyici incelemelerin ardından geldi.

GE Havacılık ve Uzay CEO’su Larry Culp, pandemiyi devam eden tedarik zinciri zorluklarında kilit bir faktör olarak gösterdi ve havacılık endüstrisinde önemli işten çıkarmalarla sonuçlanan hava yolculuğu talebindeki keskin düşüşe işaret etti. Bu tedarik zinciri sorunları sadece jet üretimini artırma kabiliyetini engellemekle kalmadı, aynı zamanda jet motoru tamir atölyelerinde daha uzun geri dönüş sürelerine yol açarak havayolu CEO’ları arasında endişeye neden oldu.

Bu zorluklara rağmen, bu yıl bağımsız bir kuruluş haline gelen GE Havacılık, ticari motor gelirinin %70’inden fazlasını parça ve hizmetlerden elde ederek güçlü bir pazar varlığını sürdürüyor. Malzeme bulunabilirliği sorunları, işin hem ekipman hem de hizmet sektörlerini etkilemeye devam ediyor.

Bu kısıtlamalara yanıt olarak GE Havacılık, tedarikçi ve alt tedarikçi tesislerine 500 mühendis yerleştirdi ve darboğazları aşmak için yapay zekadan yararlanıyor. Şirket ayrıca metal parçalardaki kimyasal anormallikleri tespit etmek için geleneksel olarak sahte sanat eserlerini tanımlamak için kullanılan bir teknolojiyi tanıtıyor ve tamir atölyelerindeki geri dönüş süresini geçen yıla göre %30 azaltmayı hedefliyor.

Stokes, havayolu şirketlerinin filolarını desteklemek için daha fazla motora olan talebinin altını çizerek şirketin bu ihtiyacı karşılama konusundaki kararlılığını vurguladı: “Bunu desteklemek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz.”

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu