Çin’in Instagram rakibi Xiaohongshu, potansiyel halka arz öncesi yıllık kârını 1 milyar dolara çıkardı
Popüler Instagram tarzı uygulama Xiaohongshu’nun arkasındaki şirket olan Xiaohongshu Technology Co., 2024 yılında kârını iki katına çıkararak 1 milyar doları aşmasını bekliyor. Bu durum, merakla beklenen bir halka arz (IPO) için zemin hazırlayabilir.
Şirketin finansallarına aşina kaynaklara göre, Xiaohongshu’nun net gelirinin bu yıl bu önemli dönüm noktasına ulaşması bekleniyor. Bu, kullanıcı büyümesinden ziyade kârlılığa doğru stratejik bir değişimi işaret ediyor.
2021’deki son finansman turunda 20 milyar dolar değerleme alan şirket, pandeminin zirvesinden bu yana kullanıcı büyümesinde bir yavaşlama yaşadı.
Bununla birlikte, rekabetçi e-ticaret ortamında kilit bir oyuncu olmaya devam ediyor ve Alibaba Group Holding Ltd. (NYSE:BABA) ve JD.com Inc. (NASDAQ:JD) gibi devlere meydan okuyor. Uygulamanın kişisel seyahat ve yemek fotoğrafı paylaşım platformundan inceleme ve canlı alışveriş merkezine dönüşmesi, başarısına katkıda bulundu.
“Küçük kırmızı kitap” olarak da bilinen Xiaohongshu, 2013 yılında Charlwin Mao Wenchao ve Miranda Qu Fang tarafından kuruldu. Başlangıçta Çinli turistler için bir alışveriş rehberi olarak hizmet veriyordu, ancak o zamandan beri yaklaşık 300 milyon aylık aktif kullanıcısı olan bir yaşam tarzı uygulamasına dönüştü.
Platform, ürün satışlarını artırmak için etkileyicileri kullanıyor ve kullanıcıların etiketlenmiş video ve fotoğraflar aracılığıyla doğrudan ürün satın almasına olanak tanıyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.